چت بات در صنعت بیمه

چت بات هوشمند در صنعت بیمه ایران

 

چت‌ بات‌ های هوشمند، یکی از فناوری‌های روز دنیاست که در صنعت بیمه به‌خصوص در بحث اطلاع‌رسانی نیز کاربرد دارند. در این نوشته، با معرفی چت‌بات، مزایای استفاده آن در صنعت بیمه، نحوه تحول چت‌ بات در تجربه مشتری در صنعت بیمه آشنا خواهید شد.

بیمه نهادي است بر پایه اعتماد مردم و البته ملزم به پيروي از اصول و قواعدي ویژه و اختصاصی براي دستيابي به اهداف خود است. بنابراین بايد از طريق جلب‌اعتماد مردم و برقراري ارتباط تعاملي، افكار عمومي را همراه و همگام خود نماید تا بتواند در بلندمدت با برنامه‌ریزی‌های منطقي در راه توسعه همه‌جانبه و پايدار خود گام بردارد.

با این هدف سيستم و برنامة منسجمي براي اطلاع‌رسانی در سطح كلان و خرد در صنعت بیمه به منظور تعميم فرهنگ بيمه به فردفرد جامعه الزامی و ضروری است. امروزه مشاهده می‌شود  که اطلاعات قابل‌ارائه به مردم دور از دسترس يا با مشكلات بسيار و در خوش‌بینانه‌ترین حالت با  تأخیر زياد در اختيار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد. این امر باعث شده “بیمه” در حال حاضر بنا به ماهیت مفهومی خود براي بسياري از مردم ناشناخته و مغفول مانده است که می‌توان با ايجاد مکانیزم‌ها و زیرساختهای لازم اين حرفه و خدمت را به افكار عمومي شناساند.

 

چت بات‌ هوشمند چیست؟

یک ربات برنامه‌ریزی شده است که به مشتریان کمک می‌کند تا به‌سرعت پاسخ پرسش‌هایشان را دریافت کنند و به درخواست‌هایشان دسترسی داشته باشند. این ربات با استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی و به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین، می‌تواند به‌صورت مکالمه‌ای با کاربران ارتباط برقرار کنند و متناسب با سؤال مشتری پاسخی شفاف و دقیق داشته باشد.

 

مزایای استفاده از چت بات در صنعت بیمه

افزایش تعامل مشتری

استفاده از چت‌بات‌ها  به‌خصوص چت‌بات‌هایی که پیام‌های صوتی پشتیبانی نموده و قادر به تشخیص گفتار هستند، باعث افزایش تعامل مشتریان با صنعت بیمه می‌شود. با استفاده از این چت‌بات‌ها، تجربه کاربری مشتریان بهتر و راحت‌تر خواهد شد. بیمه‌گران می‌توانند پاسخ تمامی سؤالات مشتریان را در دسترس آنها قرار دهند.

صرفه‌جویی در زمان

چت‌ بات‌ ها می‌توانند چندین پرس‌وجو را به طور هم‌زمان مدیریت کنند و زمان و منابع شرکت‌های بیمه را کاهش دهند و درعین‌حال زمان پاسخگویی به مشتریان را بهبود بخشند.همچنین باتوجه‌به این که قابلیت پاسخگویی توسط خود سامانه با درصد دقت مورد قبول فراهم است، کمک می‌کند تا زمان آزاد بیشتری را برای کارشناسان ایجاد نمایید. این زمان می‌تواند صرف آموزش و یا پروژه‌های کلیدی دیگری در این شرکت  بیمه‌گر شود.

افزایش تعامل مشتری

کاهش هزینه

استفاده از چت‌بات‌ها باعث می‌شود که فعالیت‌های روزانه کارشناسان بیمه کاهش پیدا کند و هزینه‌های مربوط به آن نسبت به قبل قابل ملاحظه باشد. از سوی دیگر چت‌ بات ها به‌صورت خودکار و مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، امکان گفتگو، دریافت سؤالات، تحلیل و تهیه پاسخ مناسب برای مشتریان را به‌صورت ۲۴*۷ برای سازمان بیمه فراهم می‌کند؛ لذا با کاربری آن، الزام به تجهیزکردن امور مشتریان به کارشناسان برای شیفت‌های مختلف کاری نبوده که این امر اثر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های عملیاتی خواهد داشت.

 

 

چگونه چت بات‌ ها تجربه مشتری را در صنعت بیمه تحول می‌دهند؟

خودکار و دقیق

با ارائه پاسخ‌های دقیق و مفید و به زبان ساده، ‌سامانه در بخش‌های مختلف عملیات بیمه‌ می‌تواند تجربه کاربری را برای کاربران بهبود بخشند و باعث افزایش رضایت و وفاداری آن‌ها شود. چت‌بات‌ها هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند و می‌توانند ۲۴ ساعته فعالیت کرده و پاسخ‌دهنده‌ای هوشمند و دقیق باشند که در هیچ یک از حالت‌های انسانی وجود ندارد.

 

گامی به جلو در تکنولوژی

با استفاده از فناوری روز دنیا در چت‌بات‌ها نه تنها به سرعت و دقت در کسب‌وکار کمک می‌کنند؛ بلکه بهترین راه برای ارائه خدمات امن و مناسب به مشتریان نیز هستند. یک راهکار هوشمند و مؤثر برای کسب‌وکار شرکت‌های بیمه‌گر در ارتباط با مشتریان و کاربران خود است.

 

افزایش سطح کیفی پاسخگویی

چت‌بات‌ها با ذخیره اطلاعات کامل و دقیق درباره تمام موضوعات بیمه‌ای مورد سؤال مشتریان، پاسخ‌های مرتبط را ایجاد و ارائه می‌نماید. با این فناوری سطح کیفی پاسخگویی به مشتریان افزایش خواهد یافت و در نهایت موجب کسب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

 

دسترسی و تحلیل احساسات مشتری

سرویس تحلیل احساسات یک سرویس هوش مصنوعی است که قادر است احساسات و نظرات پنهان در متون را تشخیص دهد. این سرویس‌ها از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و مدلهای یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا تعیین کند که یک متن، مثلاً نظر یک کاربر در مورد محصول، مثبت، منفی، یا خنثی است. سرویس تحلیل احساسات به شرکت‌ها‌ی بیمه‌گر این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از نظرات و واکنش‌های مشتریان داشته باشند. با این سرویس شرکت‌های بیمه‌گر می‌توانند کاملاً به‌صورت شخصی‌سازی‌شده با مشتریان خود در تعامل باشند و تجربه بهتری را برای مشتریان خلق نمایند.

 

سامانه دستیار هوشمند بیمه

سامانه دستیار هوشمند بیمه، چت‌باتی است که برای صنعت بیمه تولید و آماده شده است و توسط شرکت آی تکنو آماده ارائه به شرکت‌های بیمه‌گر می‌باشد.

این سامانه با ویژگی‌های منحصر به فردی شامل ویژگی‌های زیر ایجاد شده است:

• منطبق بر پایه الگوریتم‌های پردازش متن و هوش مصنوعی

• قابلیت تولید خودکار پاسخ اختصاصی برای سؤالات کاربر

• قابلیت بارگذاری هر مدل داده‌ای

• دقت بالا در فهم زبان فارسی

• قابلیت پاسخگویی به مشتری بر اساس سؤالات قبلی

• قابلیت تحلیل داده‌های ورودی مشتری

• قابلیت تجزیه‌وتحلیل احساسات مشتری

• قابلیت راه‌اندازی و به‌روزرسانی سریع با دادگان متنی جدید

• قابلیت به‌کارگیری در بسترهای مختلف پیام‌رسان، وب‌سایت و اپلیکیشن

• قابلیت ارائه API جهت بهره‌برداری از محصول در سامانه‌های شرکت

• قابلیت فراخوانی API سایر سامانه‌ها و اتصال به سامانه‌های دیگر

• قابلیت دریافت ورودی‌های صوتی

• قابلیت تشخیص محتوای ناهنجار

• امکان تعریف سناریو از پیش تعیین شده برای جوابگویی به کاربر

• قابلیت برقراری تعامل با مشتری برای میزان رضایت از پاسخ دریافتی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا درخواست جلسه دمو با شرکت ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مطالب

ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارید

keyboard_arrow_up